onsdag 3 februari 2010

En vecka senare

Nu har det gått en vecka sedan min första behandling. Jag har varit tröttare än vanligt, har till och med gått och lagt mig före min kära man. Jag han är det på riktigt nu för i lördags 30/1 så gifte vi oss. Det var lite att styra med dagarna före, jag hade tänkt hitta en kläning, behövde klippa håret, fixa en 1-års present och en 30-års present, hämta ringarna ca 4 mil från var jag bor. På torsdagen vid lunchtid får jag tag på min moster och frisör, kollar hur hon har det med tid om hon möjligtvis skulle hinna klippa mig innan lördag. En klippa som hon är så kan hon tänka sig att klippa mig på kvällen, jag har ca 10 mil dit och behövde hämta ringarna innan jag åkte dit. På fredagen åkte jag till Värnamo letade kläning utan framgång, fixade 1-års present, åkte till jkpg helt i onödan fanns ju ingen klänning där heller. På väg hem kände jag att jag var nog tvungen att åka hem och vila innan jag jag gjorde de ärenden jag hade i stan. Sov en stund på soffan och åkte sedan in till stan hade vid det här laget bestämt mig för att ha en kläning jag hade hemma och bara fixa en sjal till. Letade lite men kom fram till att det bästa var nog att sy en, hittade ett härligt tyg som blev en färdig sjal lördag fm. Fixade 30-årspresent. När jag kom hem kom M på att han inte hade någon slipps men det var ju lungt eftersom jag ändå behövde åka in till stan på lördagen och fixa en bukett, strumpbyxor och tilltugg till kvällen. Det har jag ju inte skrivit det skulle ju komma lite vänner på kvällen och fira en annan vän som fyllt 30. Allt löste sig......Vi blev gifta, hör och häpna, en kvart TIDIGARE än planerat;)) var ute och åt med ett av vittnena (30-åringen) hennes sambo kunde tyvärr inte följa med då han var sjuk. Sedan hade vi en jätte trevlig kväll.

Sen kom söndagen som gick i trötthetenstecken jag vet inte när jag var så trött sist. Hade druckit några cider på kvällen som oxå gjorde sig till känna så jag spenderade denna dag på soffan eller i sängen..... och när reklamen innan 22 nyheterna var fick jag en liten chock efter som jag trodde filmen var SLUT( hade sovit lite) gick då och la mig för natten.

I måndags hade magsjukan hittat, det började med M sedan blev det lillkillens tur(otur) krätes hela natten och lite på morgonen och på tisdagen drabbade den mig.

Detta innebar att dagens skelett-undersökning och provtagning för att kolla de vitablodkropparna och stygnplockning blev inställt. Stygnen och provtagningen blir i morgon, skelett-undrsökningen fre den 12/2.

Förändringen läkaren kände vid nyckelbenet måndagen den 25/1 frågade jag om på onsdagen då kände hon igen och kände inget denna gången. Förklarade detta med att det kan varit en körtel som var lite svullen om jag t ex hade lite ont i halsen vilket jag hade på måndagen men inte på onsdagen så den var det inget att oroa sig för.

Hoppas ni frågar om något är oklart eller om ni vill veta mer om något.....

Kram

4 kommentarer:

Anonym sa...

GRATTIS igen Fru ? Ja, vad heter du nu?

Vad skönt att det inte var något vid nyckelbenet! Tänker på dig i massor!!! Hoppas vi snart kan ses! Synd att det är så dåliga förbindelser mellan Virserum o Vetlanda.

KRAM PÅ DIG!!!
/Anna

gladmymlan sa...

ojoj först å främst jättegrattis! och efter det....wow människa så du stimmar?! det låter som nåt jag hade kunnat göra ( ja förutom klänningssyende då fniss)

men tänk på att ta det LUGNT mellan varven, du behöver nog "landa" lite i allt som är... låter kanon att du kunnat hålla uppe vardagen trots cellgifter, och det är ju kanon! men försök att hålla dej undan folk, för vad jag förstått blir ju immunförsvaret väldigt skört under cytostatikabehandling?
har tänkt mkt på dej och hur du har det.
förresten får du ju GÄRNA lägga ut ett kort eller två på blöggen så man kan få se bröllopet:))

kämpa på, glöm inte att vila, se till att hålla dej undan värsta affärerna nu med mkt folk, så du inte åker på en massa sjukdomar, ta HAND om dej, och tack för du uppdatererar!

kram kram från anna j

FruLundin sa...

Grattis till giftemålet! Skönt att det inte var något med förändringen vid nyckelbenet. Tänker på er imassor. Kram

mia sa...

du är galen!!! Du borde få morfin bara för att kunna varva ner lite vännen. Gud så kul med bröllop, vill oxå se foton. Ta de lugnt och sköt om dej. Puss o kram mia